TALLENTEET

2021-03-18 Kaupan digiaamupäivä

Kaupan digiaamupäivä -tilaisuudessa julkistetaan mm. tutkimus suomalaisten digiostamisesta ja ennuste verkkokauppamarkkinoiden kasvusta meillä ja muualla. Koronavuosi kiritti digikaupan lähivuosien kasvuennusteita ympäri maailman, ja digikuluttajan ostoskori kasvoi myös Suomessa. Mutta mitkä olivat käytetyimpiä verkkokauppoja ja mitkä pidetyimpiä?

Tilaisuudessa esitellään myös välituloksia tutkimusprojektista, jossa tehtiin koeostoja EU:n ulkopuolisilta markkina-alustoilta kuten AliExpress, Wish tai Amazon. Täyttävätkö EU:n ulkopuolisilta alustoilta tehtävät ostokset eurooppalaiset vaatimukset?

Aamupäivän aikana kuullaan lisäksi muun muassa kokemuksia Alibaban alustalla myymisestä kiinalaisille kuluttajille ja suoran kuluttajakaupan mahdollisuuksista Venäjän nopeasti kasvaville verkkokauppamarkkinoille.

Tilaisuus on kaikille avoin ja on maksuton. Saat osallistumislinkin tilaisuuteen lähempänä tilaisuuden ajankohtaa.

OHJELMASSA:

Tutkimusjulkistus: Digiostaminen kasvaa ja kansainvälistyy
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

Venäjä – digikaupan valtava mahdollisuus
Terhi Nykänen, RusspostExpress ja Mikael Krasnov, Treesixty

Tietoisku tutkimustuloksista: Digimaailman osaamistarpeet – Kauppa ja oppilaitokset
Bate Ismail, ekonomisti, Kaupan liitto

Tietoisku: Sysätäänkö reaaliaikatalouden kustannukset kaupalle? Esimerkkinä sähköinen kuitti
Toni Jääskeläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

Miten pärjätä Amazonin alustalla?
Toni Kallio, Partner, Commerce 8

Välituloksia Kaupan liiton uudesta selvityksestä: Mitä meille myydään? – Siirtyykö vastuu kuluttajille EU:n ulkopuolisilla markkinapaikoilla
Ilari Kallio, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

Kokemuksia Kiinan kuluttajamarkkinoista
Tuuli Luoma, johtaja – omat brändit ja vienti, Kesko

SUORA LINKKI